Învăţământ - Cultură
Simpozion Internațional la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir, în cadrul Proiectului Erasmus+, cu participarea unor oaspeți din Islanda și Lituania
La Centrul Cultural Cugir s-a desfășura ieri, 29 octombrie 2018, un simpozion internațional, eveniment în cadrul activităţii C3 din cadrul Proiectului de Parteneriat Strategic Erasmus+ Earthworm al Şcolii Gimnaziale Nr.3 Cugir, proiect iniţiat de Grădinița cu Program Normal Vinerea, împreună cu Grădinița cu Program Normal Nr.5 Cugir.
Desfășurat în al doilea an de proiect, an ce debutează cu activitatea în România, țară parteneră în proiect, simpozionul a avut ca temă ,,Sustenabilitatea în educaţie”, temă similară cu tema generală a proiectului Erasmus+ și totodată o temă de viitor deoarece în viziunea partenerilor, acest capitol este susținut de cei patru piloni: societate, cultură, ecologie și economie.
Participanţii direcţi la simpozion au fost reprezentanţii celor două ţări, Islanda, 4 cadre didactice şi Lituania, 5 cadre didactice, dintre care directorii ambelor şcoli oaspete, alături de directorii Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, prof. Stela Ţîrlea, respectiv director adjunct prof. Laura Teban. Printre invitații la simpozion amintim prezența Primarului orașului Cugir, ing. Adrian Teban, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Alba, insp. Proiecte, prof. Laura Staicu, insp. preprimar, prof. Aurora Vârtei, președintele Asociația Română Pentru Cercetare și Inovație Cluj, Andreia Ștefănescu, reprezentantul Ocolului Silvic Cugir, ing. Gheorghe Hăprianu și reprezentantul Asociația Năsâpiște Cugir, Nicolae Faur, organizație cu care Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir are parteneriate de mai mulți ani.
Fiecare din partenerii proiectului internațional Erasmus+ Acțiunea Cheie 2 a prezentat ce anume s-a desfășurat până în prezent în cadrul proiectului împreună cu copiii, precum și interesante informații legate de sistemul școlar din Islanda, respectiv Lituania.
La reuniunea de la Cugir au fost prezente de asemenea, cadre didactice din cadrul școlii Gimnaziale nr.3, precum și reprezentanți ai unităților de învățământ din județ și chiar din localități limitrofe județului Alba.
„De evidențiat faptul că un rezultat indirect al acestui simpozion bilingv internațional(român-englez) va fi o carte online cu exemple de bune practici desfășurate de cadre didactice din întreaga țară (Sustainability Education/Educație sustenabilă-good practices examples/exemple de bune practici), carte ce v-a oferi posibilitatea participării indirecte la proiect și a altor cadre didactice din țară, chiar dacă proiectul vizează și e realizat doar pentru Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir”, ne-a transmis. Prof. Nicoletta Huștiuc, coordonator Proiect Erasmus+ Ka 2, Earthworm, – Școala Gimnazială nr. 3.
De menționat că activitățile de la Cugir se desfășoară pe parcursul a cinci zile, în baza unui program pe cat de variat, pe atât de interesant și atractiv.
Constantin PREDESCU

Învăţământ - Cultură
Rezultate excelente obținute de elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir, la etapa județeană a Olimpiadei de Informatică
De la modul în care comunicăm, lucrăm și ne deplasăm, până la cum gândim soluții pentru probleme globale. în ziua de astăzi, tehnologia este prezentă în aproape toate aspectele vieții iar în acest context, informatica devine mai mult decât o disciplină școlară: este un limbaj universal, un instrument al inovației și o punte între cunoaștere și viitor.
Pentru mulți elevi, informatica este locul unde logica se împletește cu creativitatea, unde fiecare problemă devine o provocare și fiecare soluție – o mică victorie personală. Este și motivul pentru care mulți dintre ei aleg să se implice, să se autodepășească și să își testeze limitele în competiții precum Olimpiada de Informatică.
Etapa județeană a acestei olimpiade s-a dovedit a fi și în anul acesta, o scenă a ambiției, pasiunii și muncii susținute pentru elevii Colegiului Național „David Prodan” Cugir. Tineri implicați dedicați și motivați au obținut din nou recunoașterea cunoștințelor si eforturilor lor iar acest lucru nu poate decât să ne bucure.
Premiul II a fost obținut de Daniel Molodeț elev în clasa a XI-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care a parcurs un traseu de autodescoperire, marcat de urcușuri și coborâșuri în cei 3 ani de participări la olimpiada de informatică.
„Am participat de două ori la Olimpiadă — o dată cu un rezultat aproape de minim, iar altă dată aproape de maxim. Această oscilație nu m-a descurajat, ci m-a motivat să-mi testez limitele și să înțeleg mai bine cine sunt.”
Dincolo de rezultate, Daniel a înțeles că adevărata competiție este cea cu sine însuși. Pasiunea pentru robotică, spiritul de echipă și dorința de evoluție sunt reperele care îi ghidează parcursul, într-o căutare autentică a sensului și valorii personale:
„Pentru mine, succesul nu înseamnă doar diplome și medalii, ci evoluție, curaj și autenticitate… Prin olimpiadă am învățat că adevărata competiție este cea cu tine însuți — să devii mai bun decât ai fost ieri, să nu renunți și să înveți din fiecare experiență, indiferent de rezultat. Acum, ceea ce aștept de la mine nu este neapărat să urc pe podium, ci să plec de aici mai încrezător, cu lecții învățate și cu răspunsuri mai clare despre cine sunt și ce vreau să construiesc pe viitor.“
Premiul III a fost obținut de Darius Socol elev în clasa a X-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care parcursul către reușită a început cu un eșec.
„Din lipsa experienței și din cauza nesiguranței, am avut un eșec cumplit anul trecut”, povestește el. Însă, în loc să se lase descurajat, Darius a transformat dezamăgirea într-un imbold: „Eșecul m-a încurajat și m-a motivat să mă pregătesc din greu.”
Cu perseverență și ghidat de pasiunea descoperită încă din clasa a IX-a, a reușit să obțină un rezultat frumos și privește cu speranță către etapele viitoare ale competiției. Recunoștința pentru doamna profesoara care l-a pregătit este mai mult decât evidentă din discursul lui:
“În primul rând doresc să-i mulțumesc doamnei profesor Crăciun Janeta care m-a susținut și m-a îndrumat în pregătirea pentru olimpiadă, fără acest ajutor nu aș fi reușit să fac nimic. În continuare îmi doresc să-mi încerc norocul și să particip la această olimpiadă și în anii viitori sperând la o participare la etapa națională.”
Mențiune a obținut Răzvan Neamțu elev în clasa a XII-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, pentru care participarea la olimpiadă a avut o semnificație specială, fiind ultima competiție din perioada liceului. Recunoștința sa se îndreaptă către părinți și către profesoara Janeta Crăciun, pentru sprijinul constant și încrederea oferită. Dorința sa de a înțelege în profunzime conceptele și bucuria de a descoperi soluții elegante l-au purtat pe acest drum al performanței.
„Chiar dacă au existat momente dificile, am privit competiția ca pe o oportunitate de dezvoltare personală și intelectuală. Sunt foarte mulțumit de cantitatea imensă și de profunzimea cunoștințelor acumulate, care depășesc cu mult materia studiată la clasă. Motivația mea vine din dorința de a înțelege cât mai bine conceptele din spatele problemelor și din bucuria descoperirii unor soluții elegante. Am avut norocul de a fi susținut constant de părinții mei și de doamna profesoară Crăciun Janeta, cărora le sunt recunoscător pentru încrederea și sprijinul oferit. Pe lângă informatică, sunt pasionat și de matematică, domeniu care m-a ajutat enorm în dezvoltarea gândirii logice şi cred că se completează perfect cu programarea competitive. Consider că olimpiada m-a format nu doar ca elev ci și ca om, oferindu-mi lecţii ce vor rămâne cu mine mult timp.”
Mențiune a obținut de Tudor Negrea elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică, care descrie participarea sa ca pe o „experiență provocatoare și interesantă”. A învățat să gândească logic, să fie perseverent și să-și depășească propriile limite:
„La început, am fost motivat de dorința de a-mi testa cunoștințele și de a mă compara cu alți elevi pasionați de informatică. Emoțiile au fost mari, dar și entuziasmul. M-am pregătit intens, rezolvând probleme din anii trecuți și învățând algoritmi noi. Concursul mi s-a părut dificil, dar plin de satisfacții. Am învățat să gândesc mai logic și mai structurat. Am avut momente în care m-am îndoit de mine, dar perseverența m-a ajutat să merg mai departe. Rezultatul obținut m-a motivat să continui. Am evoluat enorm, nu doar ca nivel de cunoștințe, ci și ca încredere în forțele proprii. Este o experiență pe care o recomand oricui iubește informatica!”
Mențiune a obținut și Flavius Aurel Ivan elev în clasa a 10-a la profilul matematică informatică intensiv informatică ce ne-a mărturisit că experiența din anul anterior a fost motorul participării sale din acest an.
„Experiența de anul trecut mi-a determinat și participarea din anul acesta, la olimpiada județeană de informatică. Mă bucur că am văzut un progres în rezultatele pe care le-am avut și sper că acest proces nu se va opri aici. Pe această cale, doresc să îi mulțumesc profesoarei mele de informatică, Janeta Crăciun, pentru implicarea în pregătirea dinaintea olimpiadei, și nu numai.”
Toți acești elevi de excepţie au fost sprijiniți și inspirați de Janeta Crăciun și Calin Furdui dascăli devotati care au demonstrat an de an prin rezultatele obținute că da, munca atrage după sine performanţa. Datorită pasiunii și implicării lor, informatica a devenit pentru acești tineri mai mult decât o materie – o cale de afirmare, o provocare constantă și o fereastră deschisă către viitor.
Diplomele acestor elevi sunt dovada vie că atunci când pasiunea se întâlnește cu perseverența și sprijinul potrivit, rezultate nu întârzie să apară. Prin reușitele lor, acești tineri ne arată că educația nu înseamnă doar acumulare de informații, ci și formarea caracterului, a ambiției și a responsabilității.
Felicitări copii! Suntem mândri de voi și avem încredere că veți avea în continuare progrese remarcabile!
Prof. Alisie Anca
Învăţământ - Cultură
Guler Daniel-Emanuel, elev al Colegiului Național „David Prodan”, locul III la etapa națională a Olimpiadei de Religie
Recent, Colegiul Național „David Prodan” a primit o veste deosebită care ne-a umplut sufletele de mândrie și care ne-au arătat că direcţia în care se îndreaptă elevii noștri este cea pe care ne-o dorim toţi – înspre succes, înspre performanţă.
Avem astfel astăzi bucuria de a felicita și celebra rezultatul remarcabil al elevului Guler Daniel-Emanuel, din clasa a IX-a A, profilul matematică informatică intensiv informatică, care a obținut locul al III-lea la faza națională a Olimpiadei de Religie – Cultul Creștin Baptist și Cultul Creștin după Evanghelie.
Reprezentând cu onoare județul Alba, orașul Cugir și colegiul nostru, Daniel a dovedit încă o dată că raţionalul și spiritualul se pot împleti, pot coexista fără probleme. Deși este elev într-o clasă cu profil intensiv informatică, iar științele exacte îl pasionează profund, Daniel reușește cumva să mențină un echilibru admirabil între rațiune și credință.
„Religia reprezintă o parte semnificativă din mine, fără de care nu aș fi complet”, mărturisește el. Într-o societate în care valorile spirituale sunt adesea puse la îndoială, Daniel oferă un exemplu ideal de tânăr care înțelege nu doar profunzimea credinței, dar și armonia dintre știință și Dumnezeu. Participarea la această olimpiadă a fost astfel pentru el nu doar o simplă competiție, ci o experiență care i-a întărit convingerea că “Dumnezeu susține educația și descurajează mediocritatea” – cuvinte deosebite care nu puteau să izvorască decât din cugetul unui elev la fel de deosebit.
Dar să vedem cum anume a văzut Daniel toată această călătorie:
„Am avut parte de o experiență inedită la Olimpiada de Religie Cultul Creștin Baptist și Cultul Creștin după Evanghelie, faza națională. Sunt onorat de faptul că am putut reprezenta cu cinste județul Alba, orașul Cugir și colegiul nostru. Nu a fost un drum ușor, dar prin perseverență și cu ajutorul lui Dumnezeu am reușit această performanță. Deși studiez la un profil intensiv informatică și sunt pasionat de tot ce ține de științele exacte, religia reprezintă o parte semnificativă din mine, fără de care nu aș fi complet. Adeseori în societate, religia este privită cu dispreț. Oamenii o consideră ca fiind alcătuită din mituri, fără fundament științific. Totuși, privind, spre exemplu, în istorie, majoritatea marilor savanți care au schimbat lumea prin descoperirile lor susțin existența lui Dumnezeu în concordanță cu Biblia și pe măsură ce se fac tot mai multe cercetări, sunt dovedite scrierile acesteia. Participând la genul acesta de competiții, am învăţat că ele nu sunt doar despre “cine este cel mai deștept”, ci îmbină armonios mintea și sufletul.”
Trebuie să menţionăm că, pe parcursul acestui drum deloc ușor, Daniel a fost susținut de cadrele didactice dedicate ale colegiului. El le adresează mulțumiri speciale doamnei diriginte Laslău Mihaela și domnului director, dar și familiei precum și tuturor celor care i-au fost alături cu încurajări și sprijin.
Rezultatul obținut confirmă nu doar valoarea sa ca elev, ci și caracterul său nobil și setea de cunoaștere. Îi dorim ca anul viitor să revină în competiție cu aceeași determinare iar realizările sale să fie cel puțin la fel de remarcabile.
Felicitări, Daniel!
Prof. Alisie Anca
Învăţământ - Cultură
Elevi de la Liceul Tehnologic „I.D. Lăzărescu din Cugir”, vizită memorabilă la Auschwitz – Birkenau, Polonia
Un grup de elevi de la Liceul Tehnologic „I.D. Lăzărescu” Cugir, coordonați de către Suciu Cristian, Popa Codruț, Stoica Mihaela și Iancu Ionuț, au participat în perioada 24-27 aprilie 2025, la o excursie de studiu efectuată la Auschwitz – Birkenau, Polonia.
Cu vârste cuprinse între 14-18 ani, adolescenții au putut afla de la fața locului de ororile petrecute împotriva umanității, de crimele și nedreptățile suferite de victime, au pus întrebări și au primit răspunsuri privitoare la influențele de putere și nedreptățile ce au avut loc în acest spațiu devenit muzeu al memoriei colective.
Lecția predată s-a încheiat printr-o scurtă meditație privitoare la responsabilitate, pornind de la spusele unui supraviețuitor: „Opusul dragostei nu e ura, ci indiferența și fiecare dintre noi ar trebui să fie mai atent la ce se petrece în jurul său.”
Următoarea oprire a fost la Universitatea din Cracovia, unde încă din 1362 se studia, tinerii fiind curioși de evoluția științei pe parcursul atâtor secole.
Un ultim popas a fost făcut în capitala Ungariei – Budapesta, pentru a admira arhitectura, stilul de viață și deschiderea spre nou, elevii fiind încântați de aspectele geografice și culturale descoperite acum, în epoca contemporană.
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 9 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum o săptămână
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum o săptămână
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 7 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 11 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 5 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu