Administraţie
Primăria Cugir a decis să amâne, din nou, trecerea la un sistem integrat de gestiune a deșeurilor
Administrația Locală a orașului Cugir este nevoită să amâne din nou trecerea la un sistem integrat de gestiune a deșeurilor. Colectarea gunoiului de la populație și persoane juridice se va face în continuare de către vechiul operator, până la 1 octombrie, cu posibilitatea prelungirii până la data la care va deveni funcțional sistemul județean de management integrat al deșeurilor.
Acest lucru depinde de deschiderea Depozitului de la Galda de Jos, unde va ajunge gunoiul din tot județul Alba și de operaționalizarea staţiilor de transfer de la Tărtăria şi Blaj. Din păcate, licitația organizată de CJ Alba pentru delegarea prin concesiune a operării şi administrării obiectivelor amintite a fost contestată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, ceea ce ar putea amâna atribuirea efectivă a contractului cu cel puțin 30 de zile.
Pentru a înțelege mai bine situația, reamintim că orașul Cugir este parte componentă a unui proiect cu fonduri europene derulat prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Salubris” Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ. Proiectul presupune extinderea la nivelul întregului județ a unui sistem modern, centralizat și uniform de gestiune a deșeurilor, în conformitate cu legislația națională și europeană.
Din spusele primarului Adrian Teban, care este și Președintele ADI “Salubris”, implementarea noului sistem depinde de operaționalizarea depozitului de la Galda de Jos și a stațiilor de transfer de la Tărtăria şi Blaj.
“Avem operatori desemnati pe toate cele trei zone ale județului Alba, însă aceștia nu își pot începe activitatea atâta timp cât Consiliul Județean Alba nu își finalizează licitațiile pentru delegarea prin concesiune a operării şi administrării Centrului de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos și a staţiilor de transfer de la Blaj şi Tărtăria.
“Pentru zona din care face parte Cugirul, gestiunea activităţii de colectare şi transport a deşeurilor orășenești a fost concesionată Asocierii SC RER Ecologic Service SA Oradea – Retim Ecologic Service SA. Până la preluarea activității efective, noul concesionar demarează activitatea de încheiere a contractelor de prestări servicii, pentru început cu persoanele juridice din localitate și cu populația care locuiește la case, a căror facturi lunare vor depinde de volumul recipientului pentru care optează.
La rândul său, Primăria Cugir este preocupată să asigure spațiile necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, pe tipuri de fracții: gunoi menajer, hârtie, carton, metal, plastic și sticlă. În acest sens, în momentul de față se lucrează la amenajarea platformelor pe care se vor afla viitoarele puncte de colectare, cu acces limitat. În perioada imediat următoare, vor fi achiziționate incintele speciale de colectare, care urmează a fi amplasate pe viitoarele platforme.

Administraţie
SPCLEP Cugir, program special de funcționare între 1 și 4 mai 2025
În perioada premergătoare și pe timpul desfășurării scrutinului electoral organizat pentru alegerea Președintelui României din anul 2025 (4 mai 2025 primul tur de scrutin, respectiv 18 mai 2025 al doilea tur de scrutin), programul de lucru cu publicul al Compartimentului Evidența Persoanelor din cadrul SPCLEP Cugir a fost stabilit în zilele de sâmbătă și duminică astfel:
– în datele de 03.05.2025 și 17.05.2025-între orele 16,00-18,00
– în datele de 04.05.2025 și 18.05.2025 -între orele 8,00-21,00
Persoanele cu drept de vot care au actul de identitate expirat/pierdut și care doresc să-și exercite dreptul de vot, se pot prezenta la sediul Primăriei orașului Cugir în intervalul orar susmenționat pentru a solicita eliberarea unui act de identitate valabil, având asupra lor înscrisurile necesare, după cum urmează:
– actul de identitate, cu excepția situațiilor prevăzute de lege (pierdere, furt, distrugere)
– documentul eliberat de unitatea de poliție, în cazul pierderii sau furtului
– certificatul de naștere
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor
– hotărârea de divorț, definitivă și executorie, după caz
– documentul care face dovada adresei de domiciliu împreună cu titularul dreptului de proprietate al imobilului în cauză
– chitanță în valoare de 7 lei (achitată la casieria Primăriei) reprezentând contravaloarea cărții de identitate
Persoanelor care nu pot prezenta unul sau mai multe dintre documentele susmenționate li se poate elibera carte de identitate provizorie dacă prezintă:
– 2 (două) fotografii tip ¾, având bandă albă de 7 mm, pe fond alb;
– chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii (1 leu).
Administraţie
10 stații de reîncărcare a mașinilor electrice vor fi amenjate în mai multe locații din Cugir și Vinerea
Primăria Cugir a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de atribuire a contractului de furnizare, montare și punere în funcțiune a 10 stații de reâncărcare a mașinilor electrice în mai multe locații din Cugir și Vinerea. Valoarea contractului propus este de peste 2,2 milioane de lei.
Stațiile de reîncărcare a mașinilor electrice urmează să fie instalate după cum urmează:
• stație de reîncărcare SR 1 pe str. Principală, Vinerea, în zona Monumentului Eroilor;
• stație de reîncărcare SR 2 pe str. Victoriei , zona Petrom;
• stație de reîncărcare SR 3 pe str. Narciselor;
• stație de reîncărcare SR 4 pe str. Victoriei, zona ANL;
• stație de reîncărcare SR 5 pe str. Constructorul, zona Piața Complex;
• stație de reîncărcare SR 6 pe str. I.L.Caragiale, zona Primărie;
• stație de reîncărcare SR 7 pe str. Stadionului, zona Furnica;
• stație de reîncărcare SR 8 pe str. Drăgana, zona PT 5;
• stație de reîncărcare SR 9 pe str. 21 Decembrie 1989, zona Piața 1 Mai;
• stație de reîncărcare SR 10 pe str. Râul Mic, zona Bloc nefamiliști.
Data limită pentru primirea ofertelor este 27 mai 2025.
Administraţie
Investiție de 13,8 milioane de lei în construcția unui campus multifuncțional, la Cugir
Primăria Cugir a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contrctare a serviciilor de elaborare (PT+DE+DTAC+ obținerea avizelor și acordurilor +asistență tehnică din partea proiectantului + verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție) și de execuție lucrări aferente proiectului „Dezvoltarea învățământului preuniversitar prin crearea unui campus multifuncțional în orașul Cugir”.
Proicetul este finanțat prin PNRR. Valoarea contractului propus este de aproximativ 13,8 milioane de lei. Obiectivul acestei investiții este de a îmbunătăți furnizarea de servicii educaționale.
Investiția presupune renovarea energetică moderată a unor clădiri publice de la nivel local, respectiv corpul C5 (funcțiunea de atelier școală), corpul C6 (funcțiunea cămin elevi) și corpul C7 (funcțiunea de cantină), înscrise în CF nr. 74933 Cugir, având funcțiuni educaționale și administrative.
-
Mondenacum 9 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 3 săptămâni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 2 săptămâni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 7 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 12 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 5 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Sportacum 7 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)
-
Din judeţacum 3 săptămâni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro