Administraţie
Primaria concesionează prin licitație publică Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân din orașul Cugir
Biroul Administrarea Domeniului Public şi Privat din cadrul Serviciului Comunitar Local de Utilităţi Publice a oraşului Cugir a pregătit documentația necesară în vederea concesionării prin licitație publică, a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din orașul Cugir, Regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea serviciului, studiul de oportunitate și caietul de sarcini.
Demersul a pornit de la faptul că, una din problemele cu care se confruntă administrația Orașului Cugir o reprezintă înmulţirea necontrolată a câinilor fără stăpân de pe domeniul public/privat al unității administrativ-teritoriale.
În urmă cu aproape cinci ani, orașul Cugir a încheiat un Contract de concesiune a Serviciului public de gestionare a animalelor fără stăpân din oraș, însă, operatorul, (S.C. JIBOMAR PREST S.R.L. Cugir), nu și-a mai anunțat intenția, conform prevederilor contractuale, de a prelungi durata contractului.
Ținând cont de faptul că au apărut o serie de modificări și completări legislative aplicabile activității de ecarisaj, pentru a se evita o situație de contradictorialitate generată de existența modificărilor legislative, se impune încetarea efectelor hotărârii de consiliu din 2014 și aprobarea unui nou Regulament pentru organizarea și funcționarea Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân, studiu de oportunitate, caiet de sarcini şi model al contractului de concesiune.
Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân trebuie să asigure: capturarea câinilor fără stăpân și transportarea acestora în adapost, unde să li se asigure, hrana, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea şi controlul bolilor cu respectarea normelor şi măsurilor sanitar-veterinare în vigoare.
Totodată, Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân trebuie să asigure identificararea şi înregistrarea câinilor, exclusiv cu medici veterinari de liberă practică, organizaţi în condiţiile legii, eutanasierea câinilor fără stăpân care sunt bolnavi cronici şi incurabili ori care nu au fost revendicaţi sau adoptaţi în condiţiile şi în termenele stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului. S-a constituit și o Comisie de evaluare a ofertelor pentru concesionarea, prin licitație publică, a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din oraşul Cugir, în următoarea componență:
– Jibotean Marius – Administrator Public – președinte;
– Simu Ioan – Șef Birou A.D.P.P. – membru;
– Ciulea Alexandru Constantin – Consilier juridic, Compartiment Contencios – membru;
– Popa Marius – inspector A.D.P.P. – membru;
– Stanciu Aurelian – inspector A.D.P.P – secretar;
– Toma Isabela – consilier A.D.P.P – membru supleant.
Legislativul local urmeazsă ia în dezbatere, în ședința de la finele acestei luni, propunerea administrației, cu privire la înființarea servicilui de ecarisaj și să adopte o hotarâre în acest sens.
Constantin PREDESCU

Administraţie
Primarul Adrian Teban a semnat contractul de finanțare pentru Parcul Fotovoltaic al orașului Cugir
Primarul orașului Cugir, Adrian Teban a fost prezent astăzi la sediul Ministerului Energiei, unde a semnat contractul de finantare pentru parc fotovoltaic al orasului Cugir de 1 MW, asigurând prin acest demers, independenta energetica a orasului Cugir.
Potrivit edilului, dupa instalarea parcului consumurile energetice ale institutiilor publice din subordinea Consiliului local Cugir: scoli, spital, primarie, Centrul Cultural Cugir „Valentin Uritescu” si Clubul Sportiv „Metalurgistul” Cugir.
„Vor fi acoperite prin acest proiect inclusiv consumurile cu iluminatul public si mobilitate: biciclete electrice si statii de incarcare. Termenul de implementare este 31.12.2026”, a mai precizat primarul Cugirului.
Constantin PREDESCU
Administraţie
Bugetul local al orașului Cugir pentru anul 2025 a fost aprobat
Joi, 27 martie 2025, Consiliul Local Cugir a aprobat în unanimitate bugetul orașului, stabilind priorități clare pentru dezvoltarea comunității! Dezbaterea publică pe marginea acestui buget a avut loc pe 25 martie, oferind transparență și implicare activă din partea cetățenilor.
Bugetul total pentru 2025 se ridică la 102.166.480 lei, din care 40% (40.572.000 lei) reprezintă venituri proprii, provenite din impozite, taxe locale și alte surse.
Veniturile sunt distribuite astfel:
– 56.093.650 lei – cheltuieli pentru funcționarea orașului (servicii publice, educație, sănătate, asistență socială);
– 46.072.830 lei – investiții pentru dezvoltare (modernizarea infrastructurii, reabilitarea clădirilor publice, proiecte de mediu);
Surse importante de finanțare:
– Fonduri europene & programe guvernamentale – 45 % un pilon esențial pentru creșterea orașului! Prin PNRR, PNI Anghel Saligny și alte programe europene, Cugir va continua să se dezvolte;
– Sumele defalcate din TVA – 13% din buget susțin servicii esențiale;
– Subvenții pentru servicii sociale – 2% din buget merg către sprijinirea comunității;
– Cheltuielile totale ale bugetului sunt de 103.841.480 lei, cu un deficit de 1.775.000 lei, acoperit din excedentul anilor anteriori;
Potrivit primarului Adrian Teban: „În acest an, investim în sănătate, educație, servicii sociale și modernizarea clădirilor publice. Cu sprijinul fondurilor europene și guvernamentale, vom finaliza proiectele aflate în derulare și vom continua dezvoltarea orașului. Cugirul crește, iar noi suntem aici să asigurăm un viitor mai bun pentru toți locuitorii!”
Ce urmează?
– Finalizarea proiectelor începute;
– Noi investiții pentru un oraș mai modern;
– Transparență și implicare comunitară;
În continuare vă prezentăm lista celor 31 de obiective finanţate din venituri proprii, fonduri europene sau fonduri rambursabile:
– Reducerea emisiilor de carbon în orașul Cugir;
– Modernizare rețea stradală transport public: Str. Principală Vinerea, Victoriei, Stadionului, I.B. Deleanu, M. Viteazu, 1 Decembrie 1918, Rozelor, I. Creangă, Tineretului, Alexandru Sahia tronson 2, Nicolae Bălcescu, Griviței, Râul Mic;
– Achiziția de autobuze hibrid;
– Achiziția de bicilete;
– Sistem de management al traficului și e-ticketing;
Administraţie
„MUTAT LA ȚARĂ FEST”, eveniment cultural organizat în Poiana cu Goruni din Vinerea
Aleșii Cugirului au aprobat în ședință extraordinară, încheierea unui parteneriat între UAT oraş Cugir, Centrul Cultural „Valentin Uritescu” Cugir şi „S.C. Mutat la țară fest” – S.R.L. Hunedoara, în vederea realizării în comun a evenimentului cultural de interes public local în intervalul 11-13 iulie 2025 în Poiana cu Goruni Vinerea-Cugir.
Demersul se dorește organizarea unui eveniment dedicat promovării vieții în mediul rural și a unui trai mai aproape de natură, inițiativă sprijinită de toate părțile implicate în parteneriat.
Printre metodele de colaborare pentru punerea în practică a prezentului parteneriat vor avea loc: întâlniri de lucru ale reprezentanţilor partenerilor şi ale cooordonatorilor de activitate desemnaţi; schimb de informaţii pentru armonizarea efortului de organizare a acţiunilor comune; colaborare, dialoguri, studii şi calcule în vederea organizării în condiţii optime de eficienţă şi costuri.
Potrivit contractului încheiat, părțile se obligă să pună la dispoziția partenerului-organizator a terenului necesar desfăşurării evenimentului şi a unei zone de campare în Poiana cu Goruni și asigurarea utilităţilor necesare desfăşurării evenimentului, respectiv: energie electrică, apă potabilă curentă, toalete, ridicarea gunoiului menajer; asigurarea promovării evenimentului prin intermediul presei scrise, a radioului şi prin intermediul mediului online.
Promovarea evenimentului va fi realizată de Centrul Cultural „Valentin Uritescu” Cugir , care va promova valorilor locale, prin identificarea meşteşugarilor, artizanilor, artiştilor şi producătorilor locali şi punerea la dispoziţia reprezentanului S.C. MUTAT LA ŢARĂ S.R.L. a datelor de contact ale acestora; distribuirea de materiale promoţionale: afişe, flayere, postări pe reţele de socializare şi în spaţii publicitare), relaţionarea cu mass-media şi publicul participant.
Menţionăm faptul că organizarea evenimentului nu va implica nicio cheltuială direct de la bugetul Oraşului Cugir, iar cheltuielile legate de asigurarea utilităţilor necesare organizării evenimentului şi pentru refacerea zonei vor fi recuperate de la partenerul-organizator, care va achita oraşului Cugir 5% din cuantumul total al tarifului de intrare la eveniment încasat.
Constantin PREDESCU
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 12 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 8 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 12 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2025, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 12 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 7 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 11 luni
Sfinții Constantin și Elena 2024. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 4 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu