Rămâi conectat
Călin Mătieș - Deputat

Învăţământ - Cultură

EVALUAREA NATIONALA 2014: Modele de subiecte pentru elevii de clasa a II-a a IV-a, a VI-a şi a VIII-a | cugirinfo.ro

cugirinfo.ro

Publicat

în

Evaluarea Naţională 2014. Modele de subiecte şi bareme la evaluarea naţională pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, VI-a şi a VIII-a la română şi matematică | cugirinfo.ro

Examenele de Evaluare Naţională pe care le vor susţine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor incepe în data de 28 mai şi se vor finaliza pe 6 iunie

Evaluarea nationala 2014: Calendarul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii

modele de subiecte evaluarea nationalaEvaluarea Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluare Naţională 2014. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar.

Citeşte: Modele de subiecte la evaluarea nationala 2014

“Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Potrivit unui comunicat de presă al MEN, testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.

Evaluare Naţională 2014. Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.

Evaluare Naţională 2014: Modele de subiecte şi bareme pentru Evaluarea Naţională 2014, la clasa a VIII-a. Modelele de subiecte şi baremele aferente pentru examenele din cadrul Evaluării Naţionale 2014 au fost publicate de către Ministerul Educaţiei.

Examenul va fi supravegheat video şi anul acesta, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile in care se evaluează lucrările scrise.

Calendar Evaluarea Naţională 2014 pentru clasa a VIII-a

13 iunie                  Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie           Înscrierea la Evaluarea Naţională
23 iunie                  Limba şi literatura română – proba scrisa
24 iunie                  Limba şi literatura maternă – proba scrisa
25 iunie                  Matematică – proba scrisa
27 iunie                  Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie  Rezolvarea contestaţiilor
1 iulie                     Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Modificare importantă anul acesta şcolar: Evaluarea Naţională va avea o pondere crescuta, de 75%, in media de admitere la liceu

Se schimbă formula de calcul a mediei de admitere la liceu, a anunţat în septembrie anul trecut ministrul Educaţiei, Remus Pricopie. Începând din acest an, în admiterea la liceu – media de la Evaluarea Naţionala va avea o pondere de 75% (faţă de 50% cât a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi în proporţie de 25%.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

„Bucuriile Toamnei” – Proiect educațional al Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cu mare bucurie, în fiecare an, toamna este sărbătorită de elevii și cadrele didactice  ale Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir în cadrul proiectului educațional „BUCURIILE TOAMNEI”.

Proiectul educațional amintit, desfășurat în perioada 4-8 noiembrie 2024, este o inițiativă minunată care își propune să inspire elevii să descopere frumusețea și schimbările aduse de acest anotimp.

„Demersul are un impact semnificativ asupra copiilor, deoarece le permite să exploreze diversitatea naturii în această perioadă a anului și să aprecieze frumusețea schimbărilor sezoniere. Se știe că toamna este un anotimp care aduce cu sine o paletă largă de culori și arome, dar și o atmosferă de liniște și introspecție. Acest proiect i-a ajutat pe elevi să se reconecteze cu natura, să admire schimbările din peisaj și să înțeleagă importanța protejării mediului înconjurător. De la culorile frunzelor până la bogăția recoltei, toamna ne învață despre ritmul naturii și despre echilibrul din viață”, ne-a relatat Consilierul educativ, prof. Szilagyi-Tomoiu Mihaela.

Potrivit dnei pofesor, proiectul a cuprins activități creative, pe teme de toamnă, crearea de picturi sau desene inspirate de peisajele mirifice sau realizarea de colaje din elemente naturale, precum frunze, conuri de brad sau dovleci. De asemenea, a oferit o oportunitate excelentă pentru elevi să lucreze în echipă, să schimbe idei și să învețe să colaboreze pentru un scop comun.

Se știe că toamna este și un simbol al tranziției, al schimbării și al pregătirii pentru un nou început.

„Acest proiect i-a îndemnat să reflecteze asupra propriei vieți și a etapelor prin care trec. Elevii au fost încurajați să-și exprime gândurile și sentimentele prin scrierea creativă sau prin realizarea unor picturi, colaje, desene, lucrări artistico-plastice. Acțiunea a oferit astfel o oportunitate de a învăța, de a crea, de a reflecta și, nu în ultimul rând, de a celebra un anotimp plin de învățare. Cu o motivație bazată pe recunoașterea valorilor schimbării, creativității și comunicării, acest proiect a adus beneficii emoționale și educaționale semnificative tuturor elevilor implicați. Activitățile proiectului s-au încheiat cu o expoziție organizată pe holurile școlii.  Expoziția  și-a propus să încurajeze vizitatorii să se reconecteze cu natura și să celebreze momentele simple și pline de frumusețe ale toamnei. Această expoziție a constituit o oportunitate minunată pentru părinți, bunici, copii și iubitori de artă să exploreze în detaliu tot ceea ce face toamna un anotimp atât de special”, a mai declarat doamna prof. Szilagyi-Tomoiu.

Toate aceste activități au făcut ca Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir să îmbrace straiele aurii ale toamnei prin lucrările realizate cu multă îndemânare, bucurie și entuziasm de elevii îndrumați de cadrele didactice coordonatoare: Țîrlea Anca Stela – director, Teban Laura dir. adj.,  profesori: Szilagyi-Tomoiu Mihaela, Tecșa Anda, Borza Monalisa, Enescu Luminița, Presecan Sabina, Matei Mihaela, Sîmpetru Cristina, Țigău Anamaria, Bogdan Mihaela, Bran Camelia, Conț Mădălina, Mortura Adriana, Șoit Mircea, Cebotari Luminița, Igna Daniela, Vereș Mihaela, Sgubea Luminița, Todea Daniela, Cioara Valentin, Mărginean Claudiu.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Festivalul Toamnei”, la Grădinița „Prichindel” Cugir. Valorificarea potențialului creativ al copiilor și strângere de fonduri în scop caritabil

cugirinfo.ro

Publicat

în

Nu este pentru nimeni o noutate că toamna este anotimpul belşugului, al bogăţiei, atât în recoltă cât şi în culori. În fiecare an ni se dezvăluie acelaşi anotimp, dar cu altă haină. Câteodată blândă, cu soare dogoritor şi cu parfum de fructe, alteori mai aspră, cu miros de brumă şi vânt tăios sau cu ploi reci, melancolice, dar întotdeauna colorată, cum nici nu ţi-ai fi imaginat că se poate.

„De ce să nu ne bucurăm de ceea ce ne oferă toamna şi să nu punem în valoare, parfumul şi culoarea ei? Se știe că o direcție importantă în modernizarea învățământului preșcolar este deschiderea spre societate, viitor, spre viața reală. Desfășurând astfel de activități, preșcolarii din cele șapte grupe  de la  Grădinița cu Program Prelungit „PRICHINDEL” Cugir, au ocazia să înțeleagă că există copii care nu au familii iar ei le pot aduce un strop de fericire”, ne-a mărturisit coordonator prof. educație timpurie, Delia Suciu.

Potrivit doamnei profesor coordonator, „Festivalul Toamnei”- ediția a II-a, desfășurat în perioada 7-8 noiembrie 2024, la Grădinița „Prichindel” Cugir, a luat naștere din dorința ca, pe lângă cunoștințele transmise copiilor în această perioadă despre acest anotimp, preșcolarii să trăiască și experiențe care să le rămână drept amintiri de suflet.

Prin realizarea acestor activități, cadrele didactice și-au propus să valorifice potenţialul creativ al copiilor preşcolari, dar și implicărea activă a părinților în educația copiilor, nu doar în mediul familial, ci și în cel educațional.

Pe parcursul a două zile, cu toții s-au bucurat de atmosfera de poveste a festivalului și de bogăția culorilor toamnei. Astfel, au fost expuse creațiile la care au lucrat două echipe: prima, „copii-părinți” și  a doua, ”copii-educatoare”. Toți au dat frâu liber imaginației pentru a crea ornamente folosind materiale din natură. În cea de-a doua zi, părinții au avut ocazia să admire expoziția de lucrări și au savurat preparatele culinare”, ne-a relatat Delia Suciu.

După cum am aflat, această ediție a festivalului, a avut ca scop strângerea de fonduri care vor fi utilizate în scop caritabil. Vizitatorii expoziției, părinții și copiii, au avut posibilitatea de a alege exponate, iar în schimbul lor, au contribuit benevol, cu o sumă simbolică.

Prin intermediul acestui eveniment, a fost adus un frumos omagiu anotimpului toamna si a fost evidențiat faptul că parteneriatul grădiniță-familie-comunitate are un rol esențial în actul educațional.

„Frumuseţile şi bogăţiile pe care ni le oferă natura, în acest superb anotimp, trezesc în noi impulsul creativ. Când cadrele didactice lucrează în strânsă legatură cu părinții, cei mici au parte de experiențe minunate!

Toate acestea nu s-ar fi putut desfășura fără implicarea colectivului de cadre didactice de la Grădinița „Prichindel” Cugir: Adina Trifa, Anca Vinceler,  Alina Rotaru, Angela Sasu, Cornelia Uritescu, Dorela Dudaș, Elena Daniela Țigan, Emilia Budereș, Ioana Comșa, Loredana Oprea, Mihaela Urieșu, Oana Maierescu, Simona Oneț și subsemnata”, a precizat Delia  Suciu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Ziua Naţională a Comemorării Victimelor Holocaustului din România, celebrată la Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

În fiecare an, în contextul zilei de 9 octombrie, marcăm Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului în România. Avem astfel ocazia unui moment solemn în care sa ne amintim de victimele evreiești și rome care au fost ucise  în Holocaust, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, holocaustul reprezintând unul dintre cele mai întunecate capitole din istoria umanității.

Miercuri  9 octombrie 2024 cei mai mari elevi ai Liceului Tehnologic  „I. D . Lăzărescu” din Cugir, elevii clasei a XII-a „privind în trecut“ în cadrul unei activități extrașcolare, coordonată de către doamna profesor Urs Gabriela, au comemorat acest  trist eveniment .

Doamna profesor, a prezentat în fața elevilor greșelile imense săvârșite în acea perioadă de timp, iar elevii au avut posibilitatea de a adresa întrebări și a participa la o dezbatere trecut – prezent, fiind prima generație a liceului ce a studiat Istoria Holocaustului ca disciplină de studiu. Elevii au purtat un dialog despre beneficiile informării corecte, rolul lecțiilor de istorie și au rememorat anumite evenimente care, în viziunea lor, nu pot fi date uitării.

Ziua s-a transformat int-un moment de reflectie asupra atrocitatilor comise, dar și un angajament de a lupta împotriva antisemitismului, rasismului si oricaror forme de discriminare.

La sesiunea de lucru a participat și directorul instituției, profesor Iancu Ionuț care a vorbit despre Auschwitz, ca o „Golgotă a lumii contemporane “ relatând anumite aspect redate în literatura de specialitate, dar și impresii în urma unor  vizite efectuate în această parte tristă a Europei.

Evenimentele vor continua întreaga săptămână, în cadrul orelor de istorie, doamna profesor  Urs Gabriela propunându-și sensibilizarea tuturor elevilor din liceu în privința efectelor dezastruoase ale prejudecăților asupra omenirii.

„A ne aminti de aceste grozăvii reprezintă o garanție pentru viitor. Abisul la care s-a ajuns în lagărele de exterminare naziste a început cu ură, prejudecăți și antisemitism. Amintirea acestor origini ne poate ajuta să fim mereu atenți la semnele de avertizare”, a precizat doamna profesor Urs.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir