Rămâi conectat

Administraţie

Bugetul orașului Cugir pentru anul 2018 s-a aflat astăzi în dezbatere publică. Vezi pe ce se vor cheltui cei mai mulți bani

cugirinfo.ro

Publicat

în

Administrația locală din Cugir a supus astăzi, 15 februarie 2017 spre dezbatere publică, proiectul de buget pentru anul fiscal 2018. Valoarea veniturilor bugetare pentru anul în curs se ridică la 32.538,17 mii lei, mai mic cu aproape 9,5 mii lei față de anul trecut (41.983,76 mii lei)

La capitolul VENITURI:

Prin Decizii  ale  Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba au fost repartizate următoarele sume defalcate din TVA:

1.015 mii lei pentru finantarea cheltuielilor materiale în învăţământul preuniversitar de stat.

2.342 mii lei  – pentru  finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu 23

24  mii lei  – pentru alte cheltuieli descentralizate, respectiv:  serv. publice de evidenţă a persoanelor

29 mii lei – ajutoare pentru încălzirea locuinței cu lemne

5 mii lei – stimulente educationale acordate copiilor din familii defavorizate- tichetev sociale gradinita.

206,17 mii lei – drepturile copiilor cu CES integrați în  invatamantul de masa

3.612 mii lei – sume defalcate din TVA pt. echilibrarea bugetului local  .

618 mii lei – sume alocate din impozitul pe venit pt. echilibrarea bugetului local (suma considerata venit propriu)

10.289 mii lei  – cote defalcate din impozitul pe venit

Prin hotărâre a Consiliului judetean Alba, pentru  sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura, a fost repartizata orasului Cugir suma de 400 mii lei, reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare

Tot la partea de venituri s-au mai cuprins subventii din alte bugete pentru:

ajutorul de incălzire cu lemne pt. persoanele nebeneficiare de ajutor social  – 10 mii lei;

plata drepturilor salariale pt. personalul medical din cabinetele scolare –  505 mii lei;

3.065 mii lei – fonduri nerambursabile de la UE (pentru proiect Modernizare drumuri forestiere)

95,0 mii lei – sume alocate prin Hotararea  Consiliului judetean Alba, pentru finantarea invatamantului special

Veniturile proprii , estimate a se incasa din taxe si impozite locale sunt de 10.323 mii lei.

La capitolul CHELTUIELI: Suma acestora se ridică la 37.538,17 mii lei, repartizată după cum urmează: Autorități executive –6.024 mii lei; Serviciul de evidența populației – 273 mii lei; Poliție locală – 1.493 mii lei; datorie publică – 25 mii lei; protecție civilă – 665 mii lei; învățământ – 15.152,176 lei; sănătate – 1.478 mii lei; casa de cultură – 2. 176 mii lei; Învățământ – 2602,17 mii lei; Serv. Cabinet scolare – 700 mii lei; Drumuri si poduri – 5.394 mii lei ;Casa de Cultură – 2.132 mii lei; Cămin Cultural Vinerea – 132 mii lei; sport – 2.756 mii lei; Iluminat public – 1.055 mii lei; întreținere spații verzi – 473 mii lei; servicii religioase – 300 mii lei; asistență socială – 4.800 mii lei; Salubritate- 1.693 mii lei; Străzi – 493 mii lei; Spital – 822 mii lei; locuințe – 143 mii lei; alimentare cu apă – 20 mii lei; domeniul public – 1.070 lei; ADP Piață – 742 mii lei; protecție civilă – 700 mii lei; salubrizare – 1.314 mii lei; canalizare – 955 mii lei; ADP/piață – 1.444 mii lei; Drumuri și poduri – 5.394 mii lei;; transport – 58 mii lei; străzi – 4.024 mii lei; Canalizare – 445 mii lei; proiecte de dezvoltare – 30 mii lei. Total cheltuieli de personal: 10.798 mii lei.

Ponderi in total cheltuieli:

– ch. de personal                                                                                                               =   30  %

– ch. materiale, dobanzi, rata imprumut, cotizatii, transferuri functionare        =   40 %

– ch.  ajutoare sociale                                                                                                       =    6 %

– cheltuieli de dezvoltare ( Investitii)                                                                           =   24 %

La capitolul Investiții situația se prezinta astfel: TOTAL sume alocate  = 9.103    mii  lei

– Autoritati executive        =       8 mii lei    –   laptop

–  Protectie civila               =        70 mii lei   – sirene alarmare  –  18 mii lei  – SF monitorizare  video (rest plata 2017)

– Invatamant                      =        446 mii lei  – DALI modernizare, echipare infrastructura scolara

– Cultura, sport                 =        500 mii lei –  modernizare cantina

100 miilei – DALI   modificare si schimbare destinatie  din  Strand in Centru multifunctional recreativ

 – Servicii publice             =          40 miilei   – achizitie locuinte  – 570 mii lei – electrificare Frasinei

–       35.mii lei – SF Extindere iluminat public ( rest plata)

–        70 mii lei – panouri publicitare ( contr. 2017)

–        26 mii lei – achizitie teren , 108 mp, str. Alex. Sahia

– Protectia mediului         –        32 mii lei – achizitie raspanditoare material antiderepant

–     158 mii lei – achizitie masina de maturat

– Strazi   –       46 mii lei – modernizare str.  Colinei  –  5.144 mii lei – Construire, modernizare drumuri forestiere

–     125 mii lei  –  DALI  modernizare strazi

–    50 mii lei  – SF Parcari

–    40 mii lei  –  DALI modernizare str. Decebal, Strandului, Merilor, Tractoristului

–    1.000 mii lei – Alee pietonala si pista biciclisti Waserline

Spitalul Orasenesc Cugir          –  300 mii lei   –  dotari aparatura medicala

Politie Locala                              –  13 mii lei  –  sistem securizat acces baza de date MAI

SPAS Cugir                                  –  6 mii lei – targa ptr ambulanta

Club Sportiv Orasenesc           –  306  mii lei –  dotari ( tabela marcaj, tractor, distribuitor nisip, tavalug, aerator).

La finalul dezbaterilor, primarul Adrian Teban ne-a declarat: ”Proiectul de bugetu propus spre aprobarea Consiliului Local este insufficient și cu mult mai mic decât cel din 2017. În aceste condiții, susținem proiectele destinate atragerii de fondri europene, care să poată contribui la dezvoltarea orașului. Printre acestea aș enumera: Modernizarea clădirii maternitate – ginecologie:; Extindere rețele drumuri forestiere; Realizare centura ocolitoare loc. Vinerea; Modernizare Creșa ,,Prichindel”; Modernizare rețea stradală destinată transportului public;Modernizare iluminat public; Dezvoltare rețele de canalizare”.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Bugetul local al orașului Cugir pentru anul 2025 a fost aprobat

cugirinfo.ro

Publicat

în

Joi, 27 martie 2025, Consiliul Local Cugir a aprobat în unanimitate bugetul orașului, stabilind priorități clare pentru dezvoltarea comunității! Dezbaterea publică pe marginea acestui buget a avut loc pe 25 martie, oferind transparență și implicare activă din partea cetățenilor.

Bugetul total pentru 2025 se ridică la 102.166.480 lei, din care 40% (40.572.000 lei) reprezintă venituri proprii, provenite din impozite, taxe locale și alte surse.

Veniturile sunt distribuite astfel:
– 56.093.650 lei – cheltuieli pentru funcționarea orașului (servicii publice, educație, sănătate, asistență socială);
– 46.072.830 lei – investiții pentru dezvoltare (modernizarea infrastructurii, reabilitarea clădirilor publice, proiecte de mediu);

Surse importante de finanțare:
– Fonduri europene & programe guvernamentale – 45 % un pilon esențial pentru creșterea orașului! Prin PNRR, PNI Anghel Saligny și alte programe europene, Cugir va continua să se dezvolte;
– Sumele defalcate din TVA – 13% din buget susțin servicii esențiale;
– Subvenții pentru servicii sociale – 2% din buget merg către sprijinirea comunității;
– Cheltuielile totale ale bugetului sunt de 103.841.480 lei, cu un deficit de 1.775.000 lei, acoperit din excedentul anilor anteriori;

Potrivit primarului Adrian Teban: „În acest an, investim în sănătate, educație, servicii sociale și modernizarea clădirilor publice. Cu sprijinul fondurilor europene și guvernamentale, vom finaliza proiectele aflate în derulare și vom continua dezvoltarea orașului. Cugirul crește, iar noi suntem aici să asigurăm un viitor mai bun pentru toți locuitorii!”

Ce urmează?
– Finalizarea proiectelor începute;
– Noi investiții pentru un oraș mai modern;
– Transparență și implicare comunitară;

În continuare vă prezentăm lista celor 31 de obiective finanţate din venituri proprii, fonduri europene sau fonduri rambursabile:
– Reducerea emisiilor de carbon în orașul Cugir;
– Modernizare rețea stradală transport public: Str. Principală Vinerea, Victoriei, Stadionului, I.B. Deleanu, M. Viteazu, 1 Decembrie 1918, Rozelor, I. Creangă, Tineretului, Alexandru Sahia tronson 2, Nicolae Bălcescu, Griviței, Râul Mic;
– Achiziția de autobuze hibrid;
– Achiziția de bicilete;
– Sistem de management al traficului și e-ticketing;


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

„MUTAT LA ȚARĂ FEST”, eveniment cultural organizat în Poiana cu Goruni din Vinerea

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii Cugirului au aprobat în ședință extraordinară, încheierea unui parteneriat între UAT oraş Cugir, Centrul Cultural „Valentin Uritescu” Cugir şi „S.C. Mutat la țară fest” – S.R.L. Hunedoara, în vederea realizării în comun a evenimentului cultural de interes public local în intervalul 11-13 iulie 2025 în Poiana cu Goruni Vinerea-Cugir.

Demersul se dorește organizarea unui eveniment dedicat promovării vieții în mediul rural și a unui trai mai aproape de natură, inițiativă sprijinită de toate părțile implicate în parteneriat.

Printre metodele de colaborare pentru punerea în practică a prezentului parteneriat vor avea loc: întâlniri de lucru ale reprezentanţilor partenerilor şi ale cooordonatorilor de activitate desemnaţi; schimb de informaţii pentru armonizarea efortului de organizare a acţiunilor comune; colaborare, dialoguri, studii şi calcule în vederea organizării în condiţii optime de eficienţă şi costuri.

Potrivit contractului încheiat, părțile se obligă să pună la dispoziția partenerului-organizator a terenului necesar desfăşurării evenimentului şi a unei zone de campare în Poiana cu Goruni și asigurarea utilităţilor necesare desfăşurării evenimentului, respectiv: energie electrică, apă potabilă curentă, toalete, ridicarea gunoiului menajer; asigurarea promovării evenimentului prin intermediul presei scrise, a radioului şi prin intermediul mediului online.

Promovarea evenimentului va fi realizată de Centrul Cultural „Valentin Uritescu” Cugir , care va promova valorilor locale, prin identificarea meşteşugarilor, artizanilor, artiştilor şi producătorilor locali şi punerea la dispoziţia reprezentanului S.C. MUTAT LA ŢARĂ S.R.L. a datelor de contact ale acestora; distribuirea de materiale promoţionale: afişe, flayere, postări pe reţele de socializare şi în spaţii publicitare), relaţionarea cu mass-media şi publicul participant.

Menţionăm faptul că organizarea evenimentului nu va implica nicio cheltuială direct de la bugetul Oraşului Cugir, iar cheltuielile legate de asigurarea utilităţilor necesare organizării evenimentului şi pentru refacerea zonei vor fi recuperate de la partenerul-organizator, care va achita oraşului Cugir 5% din cuantumul total al tarifului de intrare la eveniment încasat.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

A început distribuirea cardurilor de acces la insulele ecologice digitalizate din orașul Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Primăria Orașului Cugir a implementat un proiect în valoare totală de aproximativ 4.200.000 lei (cu TVA) fonduri europene, prin PNRR – Componenta C3 -Managementul deșeurilor, pentru achiziția a 50 de insule ecologice digitalizate pentru colectarea inteligentă a deșeurilor.

Insulele sunt amplasate pe fostele incinte cu acces limitat arondate locatarilor, la fel ca si cele vechi, menținând astfel un sistem organizat și controlat de gestionare a deșeurilor.

Din 25 martie 2025, a început distribuirea cardurilor și va continua pe parcursul întregii săptămâni și va decurge astfel: Primăria Cugir contactează administratorii sau, după caz, președinții asociațiilor de proprietari, respectiv șefii de scară pentru preluarea cardurilor; Administratorii, președinții asociațiilor de proprietari sau șefii de scară, asigură redistribuirea imediată către locatari. Astfel, fiecare apartament va primi un card unic, având un cod individual.

Accesul la carduri va fi acordat doar locatarilor cu un contract activ cu societatea Rer Vest-Retim. Cei care încă nu au semnat contractul cu operatorul o pot face la sediul Rer Vest-Retim din Cugir (clădirea cu Serviciul Venituri) sau Online direct pe site-ul societății. Acestea vor fi livrate în mod direct, la fiecare număr administrativ în parte, pe baza semnăturii de primire și a actului de identitate.

Edilul orașului, Adrian Teban a declarat: „Implementarea insulelor ecologice digitalizate găzduiește un pas important către un oraș mai curat și mai sustenabil. Acest sistem modern va aduce beneficii semnificative în gestionarea deșeurilor și va contribui la un mediu mai sănătos pentru toți cetățenii”.

Noile insule ecologice digitalizate sunt dotate cu 5 module pentru colectărea separată a deșeurilor: Maro: deșeuri biodegradabile; Negru: deșeuri reziduale, sau „menajere”, care nu pot fi reciclate; Galben: deșeuri reciclabile din ambalaje de plastic și metal; Albastru: deșeuri reciclabile din hârtie și carton; Verde: deșeuri reciclabile din ambalaje de sticlă.

Modul de utilizare al platformelor digitalizate va fi explicat printr-un pliant informativ care va fi predat împreună cu cardul.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir