Administraţie
Administrația locală cugireană a început distribuția alimentelor pentru persoanele defavorizate, subvenţionate de Uniunea Europeană
Începând de miercuri, 13 iulie 2016, Primăria Oraşului Cugir, prin SPAS Cugir, a început distribuţia alimentelor subvenţionate de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate finanțat din Fondul de ajutor european.
Este vorba de 10 categorii de produse care vor intra în cămările a aproximativ 2.300 de persoane defavorizate din oraşul Cugir: ulei – 2 litri, făină albă – 1kg, făină mălai – 1 kg, zahăr – 1 kg, paste făinoase – 1 pungă, fasole boabe-1 pungă, conservă carne vită-1 cutie, conservă pate- 1 cutie, orez-1 kg, paste tomate-1 cutie. Aceste produse sunt preambalate, astfel că beneficiarii vor primi două cutii sigilate de 8 kg 800 g fiecare.
Primăria a amenajat trei centre de distribuţie de unde cetăţenii îşi pot ridica produsele. Astfel, de la Cantina Colegiului David Prodan îşi vor ridica alimentele pensionarii cu pensii mai mici de 450 lei, persoanele cu handicap grav şi accentuat, şomerii indemnizaţi, cu şomaj sub 450 lei, şomerii neindemnizaţi, pensonarii cu pensii sub 450 lei și persoanele fără venituri. La Baia Socială sunt așteptați beneficiarii de ajutor social și beneficiarii de alocaţie de susţinere a familiei. Cetăţenii care locuiesc în Vinerea pot intra în posesia alimentelor prezentându-se la Centrul Social Multifuncţional pentru Persoane cu Nevoi Speciale din Vinerea.
Primăria oraşului Cugir împarte alimentele în baza unor liste primite de la instituțiile responsabile, respectiv Casa de Pensii, AJOFM, DGASPC și AJPIS Alba. În cazul în care un cetăţean nu se regăseşte pe listele respective, însă face parte din una din categoriile beneficiare, el trebuie să se prezinte la SPAS Cugir cu acte doveditoare pentru a fi completate listele inițiale. Persoanele care nu au venituri sau veniturile nete realizate de acestea nu depășesc 450 lei / lună/ persoană, pot solicita acordarea alimentelor la SPAS Cugir prin depunerea unei cereri și a actelor doveditoare ale veniturilor și componenței familiei. Ulterior, în urma unei anchete sociale se va stabili dreptul la pachete alimentare prin dispoziția primarului și vor intra în posesia alimentelor, după o prealabilă programare.
Programul de distribuție este de luni până joi, între orele 10.00-15.00, iar vineri între 9.00 şi 13.00. Pentru a intra în posesia alimentelor, beneficiarii trebuie să aibă asupra lor actul de identitate în original şi un act care să ateste apartenenţa la categoria din care fac parte în copie xerox (carnetul de șomaj vizat la zi, adeverință eliberată de AJOFM, talon de pensie, certificat de încadrare în grad de handicap etc.)
”Reamintim categoriile care primesc ajutoare alimentare: beneficiarii de ajutor social, beneficiarii de alocaţie de susţinere a familiei, pensionarii cu pensii mai mici de 450 lei, persoanele cu handicap grav şi accentuat, şomerii indemnizaţi, cu şomaj sub 450 lei, şomerii neindemnizaţi, persoanele fără venituri sau cu venituri nete sub 450 lei”, precizează reprezentantul Primăriei Cugir.
Administraţie
Primarul Cugirului, Adrian Teban, la sesiunea plenară a Comitetului European al Regiunilor
Recent, primarul orașului Cugir, Adrian Teban a participat la Brussels, la cea de-a 163 sesiune plenară în care, Comitetul European al Regiunilor (CoR) a celebrat 30 de ani de la înființarea sa în folosul orașelor și regiunilor din Europa .
„În cadrul ședinței grupului EPP i-am felicitat pe prim- vicepreședintele COR, Apostolos Tsitsikostas și pe președintele grupului EPP la CoR, Olgierd Geblewicz, pentru leadershipul grupului nostru, pentru un mandat de succes în care Comitetului Regiunilor a crescut atât la nivel european, dar și în cadrul partidului EPP, unde colegul nostru, vicepreședintele EPP Siegfried Mureșan a fost întotdeauna un susținător important”, a spus primarul Cugirului .
În legătură cu întrebarea unui cetățean din localitate, dacă este ceva de castigat din participarea la CoR, edilul de la poalele Drăganei a spus: „Dacă avem o politică de coeziune bine croită, care să raspundă nevoilor de azi a orașelor va fi în avantajul tuturor localităților, inclusiv pentru Cugir”.
Administraţie
Au început lucrările de modernizare a străzii Făgețel din Cindeni și se amenajează noi locuri de parcare pe strada Gheorghe Asachi
Conducerea Primăriei Cugir verifică regulat modul în care se execută lucrările edilitare din oraș, pentru a vorbi cu constructorul dar și cu cetățenii din zonă.
Primarul Adrian Teban, împreună cu viceprimarul Călin Furdui s-au deplasat în teren, pe strada Făgețel din Cindeni, care face legătura între strada Cloșca și Dorului și pe strada Gheorghe Asachi unde se înființează noi locuri de parcare.
Pe strada Făgețel se vor realiza:
– canalizația tehnică,
– canalizarea pluvială,
– modernizarea carosabilului și amenajarea trotuarelor, fie cu pavaj, fie cu asfalt, în funcție de soluția tehnică stabilită.
– intrările în curți
Ținem să precizăm faptul că această strada nu a fost prinsă în proiecte europene ci se realizează din bugetul local. De asemenea, vom mai face astfel de investiții in continuare pe străzile care încă nu au fost modernizate.
Pe strada Gh. Asachi se înființează 13 noi locuri de parcare și se modernizează intrările în blocuri, în baza proiectului cu finanțare europeană ”Revitalizarea și îmbunătățirea calității vieții din zona urbană arondată școlii Singidava”, proiect care prevede modernizarea a 23 de stăzi.
Administraţie
Finanțare de 1.500.000 de lei obținută de Spitalul Orășenesc Cugir printr-un proiect de „Guvernanță digitală eHealth”
Spitalul Orășenesc Cugir a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Guvernanță digitală eHealth și interoperabilitate în cadrul Spitalului Orășenesc Cugir”, în valoare de aproape 1.500.000 lei.
Prin realizarea proiectului se preconizează schimbări de substanță în următoarele direcții strategice:
– Creșterea gradului de satisfacție al pacienților care vor beneficia de îngrijire medicală;
– Îmbunătățirea capabilităților interne de administrare a pacienților și a evenimentelor medicale;
– Realizarea unui control mai bun al costurilor spitalului prin creșterea gradului de predictibilitate și planificare a activităților interne;
– Automatizarea proceselor interne care sunt consumatoare de timp și care necesită multă activitate manuală;
– Creșterea gradului de interconectivitate și interoperabilitate atât intern, în cadrul spitalului, cât și cu alte unități medicale;
– Creșterea nivelului de securitate și confidențialitate a datelor.
Managerul spitalului, Florin Arion, se declară mulțumit de continuarea eforturilor pentru îmbunătățirea accesului pacienților la servicii de înaltă calitate.
-
Din judeţacum 7 luni
Mesaje de Paste 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 7 luni
Mesaje de Paște fericit 2024. SMS-uri urări şi felicitări de Sfintele Pasti pe care le poţi trimite prietenilor | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 11 luni
MESAJE de Crăciun fericit! Urări și felicitări pe care le poți trimite celor dragi | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 7 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2025, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 3 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2024. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Actualitateacum 7 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 9 luni
MESAJE de 8 MARTIE, Ziua Femeii 2024. Felicitări, urări și SMS-uri pentru femeile din viața voastră | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 2 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului