Rămâi conectat
Călin Mătieș - Deputat

Învăţământ - Cultură

Activități organizate la Școala Gimnazială Nr. 3 din Cugir cu prilejul Zilei Învățătorului

cugirinfo.ro

Publicat

în

ziua-invatatorului-gimnaziala-3-cugir-iun-2016Astăzi, mai mult ca oricând, trăim cu toții într-o societate pluralistă şi secularizată, care se îndreaptă cu pași repezi către ateism şi indiferenţă faţă de valorile morale. Realitatea actuală ne descoperă, tot mai mult, un sistem social anchilozat și măcinat din interior de prejudecăți și egoism, de interese meschine și de luptă oarbă pentru putere și înavuțire prin orice mijloace.

De aici, nepăsarea aproape inconștientă sau rău intenționată față de rolul major pe care îl are dascălul în procesul de educare și formare al elevilor. Cu toate acestea, educația rămâne un factor esențial de comuniune şi de stabilitate în societatea românească și continuă să apere şi să promoveaze identitatea spirituală şi demnitatea persoanei prin mijloacele, de multe ori precare, de care dispune. Mai mult, procesul educațional contribuie, în mod hotărâtor, la modelarea caracterului și la formarea lăuntrică a copilului, care devine astfel capabil să pună în valoare cunoștințele și abilitățile dobândite și dezvoltate ulterior prin experiență practică. Din această perspectivă, relația interpersonală educator-elev capătă valențe formative hotărâtoare în definirea personalității viitorului cetățean al societății noastre. Acest lucru este cu atât mai important cu cât părinții se implică tot mai puțin în educarea propriilor copii. Un tânăr care nu are o educație pluridisciplinară și, în mod special, o educație morală, clădită în timp sub directa îndrumare a părinților și a educatorilor, va fi lipsit de repere intelectuale și spirituale care să-l orienteze în viaţă, fiind o pradă ușoară manipulărilor și influențelor negative de orice fel.

În contrast cu nepăsarea unora față de sistemul educațional și cu blamarea educatorilor, copiii sunt cei care, prin comportamentul, atitudinea și activitățile lor școlare și extrașcolare, apreciază și susțin efortul dascălilor. Mustafa Kemal Ataturk, fondatorul și primul președinte al Turciei moderne, spunea că: „Un dascăl bun e asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora”. Astăzi, când această cugetare pare desuetă în ochii multora, dascălul fiind privit de către cei mari, mai degrabă ca o „cenușăreasă” a societății, iată că cei mici contrazic astfel de păreri, dând mărturie sinceră despre rolul și importanța pe care educatorul îl are în formarea lor. O dovadă, în acest sens, o constituie activitățile organizate cu prilejul Zilei Învățătorului, în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, la care a participat un număr mare de elevi. Manifestările au cuprins, pe lângă expoziția de desene în care a fost conturat, într-un mod expresiv, chipul educatorului văzut prin ochi de copil, și un program cultural-artistic, ce a cuprins momente deosebite de cântec și poezie, creații proprii ale elevilor acestei școli. Poeziile, cântecele și desenele au surprins cele mai frumoase momente din viața de școlar, fiind în același timp un dar de recunoștință și un omagiu adus dascălilor, din suflete lor curate.

Toate acestea sunt dovada vie a faptului că imaginea educatorului în ochii copilului este total diferită de percepția deformată a unei societăți consumeriste, pentru care mijloacele materiale și dorința de afirmare sunt unicele valori. Pentru elev, dascălul reprezintă o persoană importantă din viața sa. El este cel care i-a fost alături atunci când a trecut pentru prima dată pragul școlii; cel care l-a învățat să scrie primele litere și să citească primele cuvinte. Copilul se raportează la educator ca la o persoană deosebită, care îl îndrumă în viaţă, care îi împărtăşește cu bucurie din experienţa şi cunoştinţele sale, care îl sprijină şi îi dă sfaturi bune şi utile. Din aceste motive, elevii îi tratează pe dascăli cu respect, ascultă și urmează sfaturile lor deoarece sunt conștienți că aceștia au cele mai bune intenţii în ceea ce îi priveşte. Aceste sentimente de respect și considerație rămân neschimbate, chiar și atunci când ei nu le mai sunt îndrumători pe cale, o dovadă în plus că în sufletul copilului recunoștința nu moare. Copiii nu uită că dascălul este cel care i-a învățat carte, care i-a sfătuit și povățuit și, nu în ultimul rând, care i-a format ca oameni.

Problema care se pune astăzi este aceea de a vedea și înțelege, în mod sincer și profund, realitatea vremurilor pe care le trăim şi de a conştientiza totodată valoarea și rolul dascălului ca factor activ și necesar, implicat responsabil în bunul mers al societății românești. Fără dascăli, educaţia nu ar fi posibilă. De aceea, ei vor ocupa mereu un loc aparte în sufletele şi în amintirea noastră.

Consilier educativ,
Prof. Luminiţa Sgubea


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Învăţământ - Cultură

„Bucuriile Toamnei” – Proiect educațional al Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

Cu mare bucurie, în fiecare an, toamna este sărbătorită de elevii și cadrele didactice  ale Școlii Gimnaziale Nr. 3 Cugir în cadrul proiectului educațional „BUCURIILE TOAMNEI”.

Proiectul educațional amintit, desfășurat în perioada 4-8 noiembrie 2024, este o inițiativă minunată care își propune să inspire elevii să descopere frumusețea și schimbările aduse de acest anotimp.

„Demersul are un impact semnificativ asupra copiilor, deoarece le permite să exploreze diversitatea naturii în această perioadă a anului și să aprecieze frumusețea schimbărilor sezoniere. Se știe că toamna este un anotimp care aduce cu sine o paletă largă de culori și arome, dar și o atmosferă de liniște și introspecție. Acest proiect i-a ajutat pe elevi să se reconecteze cu natura, să admire schimbările din peisaj și să înțeleagă importanța protejării mediului înconjurător. De la culorile frunzelor până la bogăția recoltei, toamna ne învață despre ritmul naturii și despre echilibrul din viață”, ne-a relatat Consilierul educativ, prof. Szilagyi-Tomoiu Mihaela.

Potrivit dnei pofesor, proiectul a cuprins activități creative, pe teme de toamnă, crearea de picturi sau desene inspirate de peisajele mirifice sau realizarea de colaje din elemente naturale, precum frunze, conuri de brad sau dovleci. De asemenea, a oferit o oportunitate excelentă pentru elevi să lucreze în echipă, să schimbe idei și să învețe să colaboreze pentru un scop comun.

Se știe că toamna este și un simbol al tranziției, al schimbării și al pregătirii pentru un nou început.

„Acest proiect i-a îndemnat să reflecteze asupra propriei vieți și a etapelor prin care trec. Elevii au fost încurajați să-și exprime gândurile și sentimentele prin scrierea creativă sau prin realizarea unor picturi, colaje, desene, lucrări artistico-plastice. Acțiunea a oferit astfel o oportunitate de a învăța, de a crea, de a reflecta și, nu în ultimul rând, de a celebra un anotimp plin de învățare. Cu o motivație bazată pe recunoașterea valorilor schimbării, creativității și comunicării, acest proiect a adus beneficii emoționale și educaționale semnificative tuturor elevilor implicați. Activitățile proiectului s-au încheiat cu o expoziție organizată pe holurile școlii.  Expoziția  și-a propus să încurajeze vizitatorii să se reconecteze cu natura și să celebreze momentele simple și pline de frumusețe ale toamnei. Această expoziție a constituit o oportunitate minunată pentru părinți, bunici, copii și iubitori de artă să exploreze în detaliu tot ceea ce face toamna un anotimp atât de special”, a mai declarat doamna prof. Szilagyi-Tomoiu.

Toate aceste activități au făcut ca Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir să îmbrace straiele aurii ale toamnei prin lucrările realizate cu multă îndemânare, bucurie și entuziasm de elevii îndrumați de cadrele didactice coordonatoare: Țîrlea Anca Stela – director, Teban Laura dir. adj.,  profesori: Szilagyi-Tomoiu Mihaela, Tecșa Anda, Borza Monalisa, Enescu Luminița, Presecan Sabina, Matei Mihaela, Sîmpetru Cristina, Țigău Anamaria, Bogdan Mihaela, Bran Camelia, Conț Mădălina, Mortura Adriana, Șoit Mircea, Cebotari Luminița, Igna Daniela, Vereș Mihaela, Sgubea Luminița, Todea Daniela, Cioara Valentin, Mărginean Claudiu.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

„Festivalul Toamnei”, la Grădinița „Prichindel” Cugir. Valorificarea potențialului creativ al copiilor și strângere de fonduri în scop caritabil

cugirinfo.ro

Publicat

în

Nu este pentru nimeni o noutate că toamna este anotimpul belşugului, al bogăţiei, atât în recoltă cât şi în culori. În fiecare an ni se dezvăluie acelaşi anotimp, dar cu altă haină. Câteodată blândă, cu soare dogoritor şi cu parfum de fructe, alteori mai aspră, cu miros de brumă şi vânt tăios sau cu ploi reci, melancolice, dar întotdeauna colorată, cum nici nu ţi-ai fi imaginat că se poate.

„De ce să nu ne bucurăm de ceea ce ne oferă toamna şi să nu punem în valoare, parfumul şi culoarea ei? Se știe că o direcție importantă în modernizarea învățământului preșcolar este deschiderea spre societate, viitor, spre viața reală. Desfășurând astfel de activități, preșcolarii din cele șapte grupe  de la  Grădinița cu Program Prelungit „PRICHINDEL” Cugir, au ocazia să înțeleagă că există copii care nu au familii iar ei le pot aduce un strop de fericire”, ne-a mărturisit coordonator prof. educație timpurie, Delia Suciu.

Potrivit doamnei profesor coordonator, „Festivalul Toamnei”- ediția a II-a, desfășurat în perioada 7-8 noiembrie 2024, la Grădinița „Prichindel” Cugir, a luat naștere din dorința ca, pe lângă cunoștințele transmise copiilor în această perioadă despre acest anotimp, preșcolarii să trăiască și experiențe care să le rămână drept amintiri de suflet.

Prin realizarea acestor activități, cadrele didactice și-au propus să valorifice potenţialul creativ al copiilor preşcolari, dar și implicărea activă a părinților în educația copiilor, nu doar în mediul familial, ci și în cel educațional.

Pe parcursul a două zile, cu toții s-au bucurat de atmosfera de poveste a festivalului și de bogăția culorilor toamnei. Astfel, au fost expuse creațiile la care au lucrat două echipe: prima, „copii-părinți” și  a doua, ”copii-educatoare”. Toți au dat frâu liber imaginației pentru a crea ornamente folosind materiale din natură. În cea de-a doua zi, părinții au avut ocazia să admire expoziția de lucrări și au savurat preparatele culinare”, ne-a relatat Delia Suciu.

După cum am aflat, această ediție a festivalului, a avut ca scop strângerea de fonduri care vor fi utilizate în scop caritabil. Vizitatorii expoziției, părinții și copiii, au avut posibilitatea de a alege exponate, iar în schimbul lor, au contribuit benevol, cu o sumă simbolică.

Prin intermediul acestui eveniment, a fost adus un frumos omagiu anotimpului toamna si a fost evidențiat faptul că parteneriatul grădiniță-familie-comunitate are un rol esențial în actul educațional.

„Frumuseţile şi bogăţiile pe care ni le oferă natura, în acest superb anotimp, trezesc în noi impulsul creativ. Când cadrele didactice lucrează în strânsă legatură cu părinții, cei mici au parte de experiențe minunate!

Toate acestea nu s-ar fi putut desfășura fără implicarea colectivului de cadre didactice de la Grădinița „Prichindel” Cugir: Adina Trifa, Anca Vinceler,  Alina Rotaru, Angela Sasu, Cornelia Uritescu, Dorela Dudaș, Elena Daniela Țigan, Emilia Budereș, Ioana Comșa, Loredana Oprea, Mihaela Urieșu, Oana Maierescu, Simona Oneț și subsemnata”, a precizat Delia  Suciu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învăţământ - Cultură

Ziua Naţională a Comemorării Victimelor Holocaustului din România, celebrată la Cugir

cugirinfo.ro

Publicat

în

În fiecare an, în contextul zilei de 9 octombrie, marcăm Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului în România. Avem astfel ocazia unui moment solemn în care sa ne amintim de victimele evreiești și rome care au fost ucise  în Holocaust, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, holocaustul reprezintând unul dintre cele mai întunecate capitole din istoria umanității.

Miercuri  9 octombrie 2024 cei mai mari elevi ai Liceului Tehnologic  „I. D . Lăzărescu” din Cugir, elevii clasei a XII-a „privind în trecut“ în cadrul unei activități extrașcolare, coordonată de către doamna profesor Urs Gabriela, au comemorat acest  trist eveniment .

Doamna profesor, a prezentat în fața elevilor greșelile imense săvârșite în acea perioadă de timp, iar elevii au avut posibilitatea de a adresa întrebări și a participa la o dezbatere trecut – prezent, fiind prima generație a liceului ce a studiat Istoria Holocaustului ca disciplină de studiu. Elevii au purtat un dialog despre beneficiile informării corecte, rolul lecțiilor de istorie și au rememorat anumite evenimente care, în viziunea lor, nu pot fi date uitării.

Ziua s-a transformat int-un moment de reflectie asupra atrocitatilor comise, dar și un angajament de a lupta împotriva antisemitismului, rasismului si oricaror forme de discriminare.

La sesiunea de lucru a participat și directorul instituției, profesor Iancu Ionuț care a vorbit despre Auschwitz, ca o „Golgotă a lumii contemporane “ relatând anumite aspect redate în literatura de specialitate, dar și impresii în urma unor  vizite efectuate în această parte tristă a Europei.

Evenimentele vor continua întreaga săptămână, în cadrul orelor de istorie, doamna profesor  Urs Gabriela propunându-și sensibilizarea tuturor elevilor din liceu în privința efectelor dezastruoase ale prejudecăților asupra omenirii.

„A ne aminti de aceste grozăvii reprezintă o garanție pentru viitor. Abisul la care s-a ajuns în lagărele de exterminare naziste a început cu ură, prejudecăți și antisemitism. Amintirea acestor origini ne poate ajuta să fim mereu atenți la semnele de avertizare”, a precizat doamna profesor Urs.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir